poniedziałek, 18 maja 2020

20.05.2020r. (środa)

Temat dnia: Jak pozbyć się strachu?

Słuchanie wiersza pt. „Przytul stracha” M. Strzałkowskiej oraz swobodna rozmowa na jego temat.

Przytul stracha
Małgorzata Strzałkowska

Strach ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym wzrokiem wokół toczy...
Lecz gdy go za uszkiem głaszczę,
W śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
Coś dziwnego z nim się dzieje,
Łagodnieje i maleje,
Mruży swoje kocie oczy
I w ogóle jest uroczy!
Strach ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym wzrokiem wokół toczy,
Lecz ty dłużej się nie wahaj
I po prostu przytul stracha.

Pytania do wiersza:
Co to jest strach?;
Kiedy strach się pojawia?;
Jak wygląda?;
Czy w ogóle ma wygląd?;
Co czujecie, gdy pojawia się strach?;
Czego się boicie?;
Co robicie, gdy pojawia się strach?;
A co możecie teraz zrobić?. 
  
Strachy na lachy” – Dziecko trzyma w ręku kolorowe szyfonowe chustki, porusza się zgodnie z muzyką: skrada się, rozgląda się w koło, porusza się w pozycji pochylonej, zalęknionej. Pod czas pauzy recytuje rymowankę:
Strachu, strachu, rozchmurz się!
Strachu, strachu, przytul się!
Czarno, ciemno znika już...
Słońce, jasno jest tuż, tuż!
Następnie robi śmieszne figury, miny, przytula się do domowników, potrząsa kolorowymi chustami, wykonuje śmieszne tańce. 
 Praca z KP2.30 – kolorowanie według własnego pomysłu. Dziecko koloruje strach na wróble, zalepia jego usta uśmiechem. 
 
Kolorowe koła” – tworzenie kompozycji według własnej wyobraźni, rozkładamy przed dzieckiem „straszny papier”. Pytamy: Z jakiego powodu jest straszny? (ciemny, ponury, bez kolorów, smutny). Na tackach przygotowane są kolorowe koła i kleje w sztyfcie. Zadaniem dziecka jest zmienić „straszny papier” w radosny i kolorowy. Dziecko siada wokół papieru, układa z kół dowolne kompozycje, może przykleić koła jedno na drugie, obok siebie, zaginając je.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz