20.05.2020r.
(środa)
Temat dnia: Jak pozbyć się strachu?
Słuchanie
wiersza pt. „Przytul stracha” M. Strzałkowskiej oraz swobodna
rozmowa na jego temat.
Przytul
stracha
Małgorzata
Strzałkowska
Strach
ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym
wzrokiem wokół toczy...
Lecz
gdy go za uszkiem głaszczę,
W
śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
Coś
dziwnego z nim się dzieje,
Łagodnieje
i maleje,
Mruży
swoje kocie oczy
I
w ogóle jest uroczy!
Strach
ma strasznie wielkie oczy,
Strasznym
wzrokiem wokół toczy,
Lecz
ty dłużej się nie wahaj
I
po prostu przytul stracha.
Pytania
do wiersza:
Co
to jest strach?;
Kiedy
strach się pojawia?;
Jak
wygląda?;
Czy
w ogóle ma wygląd?;
Co
czujecie, gdy pojawia się strach?;
Czego
się boicie?;
Co
robicie, gdy pojawia się strach?;
A
co możecie teraz zrobić?.
„Strachy
na lachy” – Dziecko trzyma w ręku kolorowe szyfonowe chustki,
porusza się zgodnie z muzyką: skrada się, rozgląda się w koło,
porusza się w pozycji pochylonej, zalęknionej. Pod czas pauzy
recytuje rymowankę:
Strachu,
strachu, rozchmurz się!
Strachu,
strachu, przytul się!
Czarno,
ciemno znika już...
Słońce,
jasno jest tuż, tuż!
Następnie
robi śmieszne figury, miny, przytula się do domowników, potrząsa
kolorowymi chustami, wykonuje śmieszne tańce.
Praca
z KP2.30 – kolorowanie według własnego pomysłu. Dziecko koloruje
strach na wróble, zalepia jego usta uśmiechem.
„Kolorowe
koła” – tworzenie kompozycji według własnej wyobraźni,
rozkładamy przed dzieckiem „straszny papier”. Pytamy: Z jakiego
powodu jest straszny? (ciemny, ponury,
bez kolorów, smutny). Na tackach przygotowane są kolorowe koła i
kleje w sztyfcie. Zadaniem dziecka jest zmienić „straszny papier”
w radosny i kolorowy. Dziecko siada wokół papieru, układa z kół
dowolne kompozycje, może przykleić koła jedno na drugie, obok
siebie, zaginając je.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz