05.05.2020r.
(wtorek)
Temat
dnia: Moja miejscowość
Słuchanie
wiersza i nauka wierszyka.
Dymek
Elżbieta
Maria Minczakiewicz
Leci
dymek przez kominek,
a
tuż za nim trzeci dymek!
Lecą
razem przez kominek!
„Droga
do domu” – zabawa ruchowa z elementem zachowania równowagi.Rodzic
kładzie w jednej części pokoju obrazek domu. Następnie układa z
woreczków gimnastycznych drogę do domu. Zadaniem dzieci jest
przejść po woreczkach do domu tak, aby z nich nie spaść.
Słuchanie
wiersza i rozmowa na jego temat.
Kolorowe
miasteczko
Danuta
Gellnerowa
Nad
kolorową rzeczką
jest
kolorowe miasteczko.
Domy
są w nim zielone,
a
dachy ciemnoczerwone.
Koty
– niebieskie,
pomarańczowe
są pieski,
a
gęsi, barwne jak pawie,
pływają
po kolorowym stawie.
A
gdzie jest takie miasteczko?
Nad
kolorową rzeczką.
Pytania
do wiersza:
Gdzie
znajdowało się miasteczko?
Jakie
kolory miały domy i ich dachy?
Jakie
były tam zwierzęta?
Jakiego
koloru były koty i psy?
Praca
z KP2.25 – dzieci odszukują na obrazku koła, kolorują je i
liczą. Następnie rysują drogi Toli i Tomka do domów.
„Autobusy
jadą po mieście” – Dzieci wspólnie z domownikami ustawiają
się w trójki, dwójki (w zależności od ilości osób w domu) –
jedno za drugim. Dzieci trzymają się za ramiona. Rodzic jest
sygnalizatorem świetlnym i zmienia światła: czerwone, zielone.
Dzieci - autobusy poruszają się po sali raz wolno, raz szybko.
Kierowca - dziecko zatrzymuje się, gdy jest światło czerwone.
Zapoznania
się z krajobrazami Chodzieży:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz