21.05.2020r.
(czwartek)
Temat
dnia: Uczymy się wyrażać emocje.
„Smutna
i wesoła muzyka” –
Rozkładamy w pokoju kartki: białą i czarną. (format
A4). Podczas całej aktywności dziecko słucha muzyki naprzemiennie
molowej i durowej. Gdy słyszy wesołą muzykę, maszeruje raźno w
miejscu na białej kartce, gdy słyszy smutną muzykę, stoi na
czarnej kartce, unosi ręce i powoli je opuszcza.
„Wesoły
obrazek” – Na stole przygotowana
jest kartka A4 i taca z farbami w kolorach podstawowych i waciki
kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna
A. Vivaldiego. Określa nastrój,
tempo utworu. Za pomocą wacików wykonuje obrazek, który podpowiada
muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki.
„Figurki”
– Dziecko
biega po pokoju w rytm muzyki. Na hasło: Figurki, figurki zamieńcie
się w... − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny,
w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga bez ruchu, przybiera
pozy charakterystyczne dla podanego hasła.
„Policz
dźwięki” – Dziecko siedzi przy
stole, na którym jest taca z makaronem typu spaghetti i penne.
Rodzic gra na wybranym instrumencie perkusyjnym. Dziecko liczy, ile
dźwięków zostało zagranych i kładzie przed sobą tyle makaronu.
Po zabawie matematycznej dziecko układa z makaronu obrazki, może
łączyć makaron z plasteliną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz