wtorek, 19 maja 2020

21.05.2020r. (czwartek)

Temat dnia: Uczymy się wyrażać emocje.

Smutna i wesoła muzyka” –  Rozkładamy w pokoju kartki: białą i czarną. (format A4). Podczas całej aktywności dziecko słucha muzyki naprzemiennie molowej i durowej. Gdy słyszy wesołą muzykę, maszeruje raźno w miejscu na białej kartce, gdy słyszy smutną muzykę, stoi na czarnej kartce, unosi ręce i powoli je opuszcza.
 
Wesoły obrazek” – Na stole przygotowana jest kartka A4 i taca z farbami w kolorach podstawowych i waciki kosmetyczne. Dziecko słucha utworu muzycznego Wiosna A. Vivaldiego. Określa nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików wykonuje obrazek, który podpowiada muzyka. W trakcie malowania cały czas słucha muzyki.
 Figurki” –  Dziecko biega po pokoju w rytm muzyki. Na hasło: Figurki, figurki zamieńcie się w... − tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny, w zależności od wyobraźni. Dziecko zastyga bez ruchu, przybiera pozy charakterystyczne dla podanego hasła. 
  Policz dźwięki” – Dziecko siedzi przy stole, na którym jest taca z makaronem typu spaghetti i penne. Rodzic gra na wybranym instrumencie perkusyjnym. Dziecko liczy, ile dźwięków zostało zagranych i kładzie przed sobą tyle makaronu. Po zabawie matematycznej dziecko układa z makaronu obrazki, może łączyć makaron z plasteliną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz