14.05.2020r.
(czwartek)
Temat
dnia: Mała orkiestra
Jestem
muzykantem – proponujemy dziecku zabawę w muzyków.
Jestem
muzykantem
sł.
i muz. tradycyjne
Jestem
muzykantem-konszabelantem,
my
muzykanci-konszabelanci.
Ja
umiem grać, my umiemy grać.
– A
na czym? – Na pianinie.
A
pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
a
pianino, i no, i no, a pianino, bęc!
(dziecko
śpiewa refren, naśladując głosem i gestem instrument)
Inne
propozycje: na puzonie, onie, onie;
na
bębenku: bum ta-ra-ra;
na
flecie: fiju, fiju;
na
trąbce: tru, tu, tu, tu;
na
kołatce: kle, le, le, le.
Słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat:
Orkiestra
Agnieszka
Frączek
Bum
bum bum!
Tra,
ta, ta,
w
naszym domu
wciąż
ktoś gra.
Antek
dudni na puzonie,
naśladując
wściekłe słonie,
Franek
w trąbę dziko dmie,
musisz
słuchać, chcesz czy nie.
Stryj
Ignacy na pianinie
brzdąka
gamę co godzinę.
Rock
and rolla na cymbałkach
wystukuje
ciocia Alka.
Ja
koncerty daję w przerwach,
po
mistrzowsku gram na nerwach.
Pytania
do wiersza:
Kim
jest muzyczna rodzina?;
Na
jakich instrumentach grają jej członkowie?;
Co
to znaczy „grać komuś na nerwach”?.
„Walc
kwiatów” – Dziecko trzyma w dłoniach chusteczki, tańczy według
własnego pomysłu do muzyki Mariage d’amour Paula Senneville’a.
„Złap
mnie!” – Dziecko wspólnie z domownikami dobierają się w pary.
Jedna osoba z pary ma założoną szarfę. Podczas gdy gra tamburyn,
rozdzielamy się, osoba , która ma założoną
szarfę
ucieka, druga je goni, złapana osoba oddaje szarfę i staje się
goniącym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz