12.05.2020r.
(wtorek)
Temat
dnia: Instrumenty
Zagadki
słuchowe – dziecko wsłuchuje się w dźwięki instrumentów,
próbuje je nazwać.
Rysowanie
przy muzyce – dziecko wykonuje to, co podpowiada mu muzyka.
- Muzyka płynna – dziecko maluje w powietrzu fale, łuki;
- staccato – dziecko rysuje kropki, koła w powietrzu;
- szybka – dziecko rysuje zygzaki.
Pomiędzy
trzema rodzajami muzyki odtwarzamy dziecku muzykę do biegania.
Następnie prosimy dziecko aby namalowało muzykę. Puszczamy tą
samą muzykę. Podczas muzyki do biegania odpoczywa, przy muzyce
płynnej maluje fale, łuki; staccato – kropki, koła, szybkiej –
zygzaki, mazaje. Za każdym razem dziecko zmienia kolor kredki,
pasteli.
1.
2.
3.
Praca
z KP2.27 – Dziecko mówi jakie instrumenty są na karcie oraz w
nalepkach i przykleja nalepki w odpowiednich miejscach. Następnie
obrysowuje każdy instrument.
Słuchanie
wiersza oraz naśladowanie bicia zegara przez dziecko. Głoska m
powinna być wymawiana nieco dłużej.
Dziwny
zegar
Ewa
Małgorzata Skorek
Zegar
na kominie
od
lat z tego słynie,
że
gdy coś się stanie,
słychać
wnet bimbanie:
bimm-bamm.
(x 3)
Gdy
raz Olek rano
stłukł
sobie kolano,
zegar,
czy wierzycie,
zaczął
zaraz bicie:
bimm-bamm.
(x 3)
A
gdy małej Zuzi
usiadł
bąk na buzi,
to
zaraz bimbanie
powiedziało
o tym mamie:
bimm-bamm.
(x 3)
Kiedy
dziadek Klary
zgubił
okulary,
to
zegar od razu
bimbał
bez rozkazu:
bimm-bamm.
(x 3)
A
kiedy znów babcie
pogubiły
kapcie,
to
zegar zmartwiony
bił
tak niestrudzony:
bimm-bamm.
(x 3)
Martwi
się rodzina:
– jakaż
to przyczyna
zegarowi
każe
bimbać
według zdarzeń?
Dzisiaj
wcześnie rano
fachowca
wezwano,
by
zegar naprawił,
mechanizm
ustawił.
I
teraz, kolego,
zegar
słynie z tego,
że
bimba rodzinie
kwadrans
po godzinie:
bimm-bamm.
(x 3)
Wspólne
konstruowanie dowolnego instrumenty przy użyciu butelek, pudełek,
pojemników, ziarenek grochu, fasoli, guzików, gumek recepturek itp.
Pamiętajcie w ciągu dnia o higienie rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz