poniedziałek, 11 maja 2020

12.05.2020r. (wtorek)

Temat dnia: Instrumenty

Zagadki słuchowe – dziecko wsłuchuje się w dźwięki instrumentów, próbuje je nazwać. 
 Rysowanie przy muzyce – dziecko wykonuje to, co podpowiada mu muzyka.
  1. Muzyka płynna – dziecko maluje w powietrzu fale, łuki;
  2. staccato – dziecko rysuje kropki, koła w powietrzu;
  3. szybka – dziecko rysuje zygzaki.
Pomiędzy trzema rodzajami muzyki odtwarzamy dziecku muzykę do biegania. Następnie prosimy dziecko aby namalowało muzykę. Puszczamy tą samą muzykę. Podczas muzyki do biegania odpoczywa, przy muzyce płynnej maluje fale, łuki; staccato – kropki, koła, szybkiej – zygzaki, mazaje. Za każdym razem dziecko zmienia kolor kredki, pasteli.
1.
 
2.
 
3.
Praca z KP2.27 – Dziecko mówi jakie instrumenty są na karcie oraz w nalepkach i przykleja nalepki w odpowiednich miejscach. Następnie obrysowuje każdy instrument.
Słuchanie wiersza oraz naśladowanie bicia zegara przez dziecko. Głoska m powinna być wymawiana nieco dłużej.

Dziwny zegar
Ewa Małgorzata Skorek

Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie:
bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano,
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie:
bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie:
bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony:
bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie:
bimm-bamm. (x 3) 

Wspólne konstruowanie dowolnego instrumenty przy użyciu butelek, pudełek, pojemników, ziarenek grochu, fasoli, guzików, gumek recepturek itp. 

 Pamiętajcie w ciągu dnia o higienie rąk i stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz