wtorek, 23 czerwca 2020

25.06.2020r. (czwartek)

Temat dnia: W górach

Słuchanie opowiadania. „Biedronka”

Mała biedroneczka zmieniła się z larwy,
Lecz nie ma kropeczek i jest żółtej barwy.
Ogląda swe skrzydła zmartwiona biedronka.
Zapytam mądrzejszych, pofrunę do słonka!
Ach, moje słoneczko! – westchnęła biedronka.
Czemu nie mam kropek? Wyglądam jak stonka!
Nie płacz, biedroneczko! – odpowiada słonko.
Pojawią się kropki i nie będziesz stonką!
Nastał nowy dzionek, zaświeciło słonko,
wystawia promyki: – Dzień dobry, biedronko!
Zbudzona biedronka patrzy do lusterka,
ma skrzydła czerwone i kropeczkę, zerka –
nagle druga kropka obok się zjawiła.
Ach! I trzecia kropka skrzydło ozdobiła.
Ile jest już kropek, dzieci wnet policzą.
Na jednym wydechu do trzech niech policzą:
jedna, druga, trzecia.                               (dzieci cicho nabierają powietrza i liczą z Rodzicem
                                                                    na jednym wydechu)
Zdumiona biedronka patrzy do lusterka.
O! Na czwartą kropkę zdziwiona już zerka.
Nagle piąta kropka szybko wyskoczyła.
Szczęśliwa biedronka kropki swe liczyła.
Dzieci jej pomogą kropeczki policzyć.
Na jednym wydechu będą głośno liczyć
do czterech:
jedna, druga, trzecia, czwarta.                 (dzieci cicho nabierają powietrza i liczą z Rodzicem
                                                                     na jednym wydechu)
Do pięciu:
jedna, druga, trzecia, czwarta, piata.       (dzieci cicho nabierają powietrza i liczą z Rodzicem
                                                                    na jednym wydechu

Pokaż radość w tańcu” – Zadaniem dziecka jest pokazać poprzez taniec, jak cieszą się z nadchodzących wakacji. Dziecko tańczy do dowolnej muzyki. Rodzic zatrzymuje co chwilę muzykę. Podczas pauzy w muzyce dziecko zastyga bez ruchu z uśmiechem na twarzy.

Słuchanie wiersza i swobodna rozmowa na jego temat.

Czekamy na wakacje
Dominika Niemiec

Już tylko jedna chwilka albo dwie.
Lada moment wakacje rozpoczną się.
Niecierpliwie czekam tej wspaniałej chwili,
gdy w wakacyjny czas będziemy się bawili.
W piasku na plaży, wśród morskich fal,
patrząc na statki płynące w dal,
lub na placu zabaw albo w ogrodzie,
zamienimy się w piratów cumujących łodzie
na brzegu wyspy bezludnej, jak ze snu,
chodź jest ona całkiem blisko, koło domu, o tu...

Pytania:
Na co czekał bohater wiersza?;
Kiedy według bohatera rozpoczną się wakacje?;
Jaki był bohater wiersza, co odczuwał?;
Co będzie robił bohater podczas wakacji?;
W jakie postacie będzie się wcielał z kolegami i koleżankami?.

Praca z KP2.40 – Dziecko przygląda się Toli i Tomkowi. Próbuje zgadnąć na postawie ich strojów, dokąd każde z nich wybierze się na wakacje. Następnie rysują linie w labiryncie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz