17.06.2020r.
(środa)
Temat
dnia: Tęcza
Tęcza
w szklance - eksperyment:
Przepis
na tęczę – Rozkładamy przed
dzieckiem biała kartkę, płótno, pojemniczki z pociętą krepiną
w kolorach tęczy (w jednym pojemniku znajduje się krepina w jednym
kolorze) i recytujemy wiersz:
Przepis
na tęczę
Agnieszka
Frączek
Weź
bukiecik polnych wrzosów, (rozsypujemy
łukiem fioletowe skrawki krepiny)
dzbanek
chabrowego sosu, (rozsypujemy
łukiem granatowe skrawki krepiny)
szklankę
nieba wlej pomału,
garść
niebieskich daj migdałów, (rozsypujemy
łukiem niebieskie skrawki krepiny)
dorzuć
małą puszkę groszku,
nać
pietruszki wsyp (po troszku!), (rozsypujemy
łukiem zielone skrawki krepiny)
włóż
pojęcia dwa zielone
i
zamieszaj w prawą stronę.
Dodaj
skórkę od banana,
łąkę
mleczy i stóg siana, (rozsypujemy
łukiem żółte skrawki krepiny)
szczyptę
słońca, dziury z serka
i
cytryny pół plasterka.
Weź
jesieni cztery skrzynki,
zapach
świeżej mandarynki, (rozsypujemy
łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)
pompon
od czerwonych kapci,
barszcz
z uszkami (dzieło babci)…
Jeszcze
maków wrzuć naręcze
i
gotowe… (rozsypujemy łukiem
czerwone skrawki krepiny)
Widzisz
tęczę?
Pytania:
Z
czego w wierszyku powstała tęcza?;
Jak
naprawdę powstaje tęcza?;
Jak
nazywają się kolory, które można zobaczyć w tęczy?.
„Tęczowy
taniec” – Dziecko otrzymuje długie paski krepiny ok. 1.5 m.
Porusza się zgodnie z muzyką. Na hasło: Tęcza
rysuje zamaszystymi ruchami łuki nad sobą, obserwuje zachowanie się
pasków.
Osłuchanie
z piosenką:
Praca
z KP2.38 – Dziecko podaje nazwy kolorów tęczy, wskazuje palcem
miejsca nad i pod. Kończy kolorowanie tęczy, rysuje kwiaty pod
tęczą, a nad tęczą ptaki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz