wtorek, 9 czerwca 2020

12.06.2020r. (piątek)

Temat dnia: Duży kot – Ryś

Portret kota – Dziecko otrzymuje kartkę, kredki i próbuje samodzielnie narysować portret kotka. Koloruje według własnego pomysłu.

Portret kota
Beata Kamińska

Rysowanie kota,
Dla chętnego…
To nic trudnego!
Głowa okrągła jak słońce,
Dwa uszka sterczące,
Oczy najpiękniejsze w świecie.
Wąsiska długie, najdłuższe przecież,
Jeszcze tylko trójkątny nosek,
Słodka mordeczka…
I już mam portret koteczka!

Kotki, koty, kocury” – Dziecko w pozycji na czworakach na hasło: Kotki naśladują kocięta; na hasło Koty naśladują dorosłe koty; na hasło: Kocury naśladują drapieżniki np. tygrysa, lwa. 
 
Taniec dla dzieci:

Praca z KP2.36 – Zadaniem dziecka jest uformować z plasteliny cienkie wałeczki i nakleić je na sylwetę tygrysa. 


 
Pingwin – zabawa muzyczna, dziecko ustawia się w rzędzie a za nim reszta domowników.

O, jak przyjemnie i jak wesoło             (dzieci idą zgodnie z rytmem
                                                              piosenki do przodu,             
                                                              naśladując pingwiny)
W pingwina bawić się, się.
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,       (dzieci wysuwają prawą, a 
                                                              potem lewą nogę)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.      (dzieci podskakują do 
                                                              przodu, do tyłu, trzy razy do
                                                              przodu)
Pingwinek mama, pingwinek tata,
Pingwinek synek, córki trzy.               (dzieci podskakują w miejscu)
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,      (dzieci wysuwają prawą, a 
                                                             potem lewą nogę)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.     (dzieci podskakują do przodu,
                                                             do tyłu, trzy razy do przodu)
Kiedy pingwina tańczy rodzina,
To aż podłoga cała drży                      (dzieci podskakują w miejscu)
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,      (dzieci wysuwają prawą, a 
                                                             potem lewą nogę)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.     (dzieci podskakują do przodu,
                                                             do tyłu, trzy razy do przodu)
Gdy Antarktydą pingwiny idą,
Śpiewają głośno „pi, pi, pi”.               (dzieci podskakują w miejscu)
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,      (dzieci wysuwają prawą, a 
                                                              potem lewą nogę)
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.    (dzieci podskakują do przodu, 
                                                             do tyłu, 3 razy do przodu)

Dziecko otrzymuje koła białe i czarne (origami, różne wielkości). Zadaniem dziecka jest skonstruowanie pingwina z kół. Następnie nakleja pingwina na kartkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz