wtorek, 6 kwietnia 2021

 07.04.2021

Temat: W kinie

Dzień dobry, Kochani!

1. "Tak jest"- zabawa ruchowa na początek dnia


2. "Mały, większy i największy"- rozwijanie słownika czynnego. Potrzebne będą krzesła dla wszystkich domowników, oznaczone obrazkami (np. zwierząt), ustawione rzędami, jak w kinie oraz kartki z takimi samymi obrazkami, czyli bilety (można użyć gry memory). Rodzic pokazuje telefon. Dzieci, jak nazywa się ta część telefonu, na której wyświetlamy jego zawartość? To ekran. Czy można na nim obejrzeć film? A na czym większym możemy obejrzeć? (jeśli w domu jest tablet, pokazujemy tablet, następnie wymieniamy coraz większe nośniki- komputer, telewizor, wyklaskujemy ich nazwy, dzieląc słowa na sylaby). Dzieci, jak myślicie, gdzie znajdziemy ekran jeszcze większy od telewizora? Czy byliście kiedyś w kinie? Czy wiecie, gdzie w naszym mieście jest kino? Jak się nazywa? Na razie kina są zamknięte, ale zapraszam Was do kina domowego.


3. "Do kina"- opowieść ruchowa. Zanim znajdziemy się w kinie, musimy się do niego dostać. Idziemy na pieszo (marsz), po drodze oglądamy oznaki wiosny: schylamy się do przebiśniegów, wspinamy na palce, szukając listków, przykładamy dłoń do oczu, wypatrując ptaków. Przechodzimy przez przejście dla pieszych- patrzymy w lewo, w prawo, podnosimy rękę w górę. Stop! Jesteśmy w kinie, stoimy w kolejce. Kupujemy bilet (klaszczemy i kiwamy głową w podziękowaniu). Po cichutku, na palcach, wchodzimy do sali, rozglądamy się na boki, szukając swojego miejsca. Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), zaczyna się seans. Film bardzo nam się podobał! (uśmiechamy się).

4. "Oto kino"- zapoznanie z zasadami zachowania się w kinie. Pamiętacie, co trzeba mieć, żeby wejść do środka? (bilet). Możemy kupić bilet przez internet, ale dziś zrobimy to w kasie. (Rodzic wciela się w biletera kasą jest stolik z napisem KASA). Gdy będziecie kupować bilet pamiętajcie o użyciu zwrotów grzecznościowych: "Dzień dobry, poproszę, dziękuję, do widzenia"! Poszukajcie swojego miejsca.
Wyłączamy światło i zasuwamy rolety (w kinie, podczas seansu, jest zawsze ciemno)
Obejrzyjcie krótki film , Co prawda są w nim potwory, ale w ogóle nie straszne!) Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej zasad zachowania w kinie.

Czy w kinie można jeść? Pić? (można, ale starajmy się nie hałasować, np. szeleszczącą paczką chipsów) Rozmawiać podczas oglądania? Robić zdjęcia, rozmawiać przez telefon? Dlaczego nie? Pamiętajcie, że na koniec nie klaszczemy.

5. "Muzyczne stop"- zabawa ruchowa. Wracamy z kina :)

6. "Jaki to film"- zagadki słuchowe. Rodzice włączają dzieciom piosenki z ich ulubionych bajek, zadaniem dzieci jest odgadnąć, o jaką chodzi.

7. Karta pracy nr 26- ćwiczenie sprawności manualnej i kreatywności. Za pomocą słomki rozdmuchajcie farbę, następnie dorysujcie elementy ciała tak, aby powstały stworki- potworki. 

8. "Mój ulubiony bohater"- zagadki słuchowo- ruchowe. Spróbujcie pokazać ruchem lub głosem swoich ulubionych bohaterów z bajek, a rodzice niech zgadną, kogo przedstawiacie.

9. "Bajka na zły humor"- relaksacja. Wczoraj rozmawialiśmy o złości. Dzisiaj posłuchajcie bajki o kotku, który miał zły humor i jak sobie z nim poradził. Połóżcie się wygodnie i zamknijcie oczy....
 Miłego dnia, Rybki!💙💙💙

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz