15.04.2021
Temat: Szanuję innych
1. "Uszka ramiona"- zabawa taneczna. Zaproście domowników i zatańczcie razem!
2. "Kulturalny przedszkolak"- zagadki
Dwa krótkie słowa znane od lat
To właśnie nimi wita się
świat.
Słyszysz je w domu, w
przedszkolu, w sklepie
Z miłym uśmiechem brzmią dużo lepiej!
(dzień dobry)
Zawsze okazać
wdzięczność wypada,
gdy ktoś ci da coś lub
ci pomaga.
Jakim to słowem zrobisz
najprościej,
mówiąc je szczerze oraz
radośnie?
(dziękuję)
Gdy coś podajesz, chcesz
dostać coś,
Gdy drzwi otwierasz, by
wejść mógł ktoś,
Lub miejsca starszym
ustępujesz
to jakie słowo zawsze stosujesz?
(proszę)
Choć się staramy unikać
tego,
Czasem zrobimy coś
niemiłego.
Nim komuś przez to zrobi
się przykro,
to ważne słowo powiedzmy
szybko. (przepraszam)
Zna miłe słowa i ich
używa,
bawi się zgodnie i nie
przezywa.
Pomaga innym i słabszych
broni.
Wszyscy go lubią. Jak powiesz o nim?
(kulturalny przedszkolak)
3. "Nie podoba mi się to"- uświadomienie dzieciom ich praw na podstawie tekstu
Nie podoba mi się to
sł. Agnieszka Filipkowska
Obce panie i panowie
często głaszczą mnie po głowie.
Czemu nie pytają mnie,
czy ja tego chcę?
Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!
Czasem chcę powiedzieć: STOP!
Nie podoba mi się to!
Właśnie przyszła ciocia taka.
Woła do mnie: „Daj buziaka!”.
Nie wiem, czemu uciec chcę...
W mamę wtulam się.
Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!
Czasem chcę powiedzieć: STOP!
Nie podoba mi się to!
Mam swe smutki i radości.
Coś mnie nudzi, coś mnie złości.
Czemu mam uśmiechać się,
kiedy jest mi źle?
Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!
Czasem chcę powiedzieć: STOP!
Nie podoba mi się to!
Kto w wierszu mówi: "STOP"? Czy zdarzyła Wam się kiedyś podobna sytuacja to tych z wiersza? Coś Was złościło, smuciło, nie podobało Wam się czyjeś zachowanie wobec Was? Jak myślicie, co możecie zrobić w sytuacji, gdy coś Wam nie odpowiada? Pamiętajcie, że każdy ma prawo głośno mówić o swoich uczuciach, możemy nie zgadzać się na zachowania innych osób, mówiąc: "NIE CHCĘ!", "STOP", "NIE PODOBA MI SIĘ TO!"
4. "Muzyczne stop"- zabawa ruchowa, zaproście domowników :)
6. "Takie samo"- ćwiczenie wyobraźni i pamięci. Rodzice, ułóżcie przed dziećmi kilka przedmiotów, np. kamień, klocek, orzech włoski, śrubka, cukierek itp. Drugi taki zestaw włóżcie do woreczka. Dzieci, waszym zadaniem, jest poszukanie w woreczku tego przedmiotu, jaki wskaże rodzic na stoliku. Możecie zgadywać tylko dotykiem! Zabawę możecie powtórzyć, wymieniając komplet rzeczy w woreczku.
7. "Głowa ramiona, kolana pięty"- zabawa ruchowa utrwalająca nazwy części ciała. Oczywiście, domownicy bawią się z nami!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz