czwartek, 15 kwietnia 2021

15.04.2021

Temat: Szanuję innych

1. "Uszka ramiona"- zabawa taneczna. Zaproście domowników i zatańczcie razem!


2. "Kulturalny przedszkolak"- zagadki

 Dwa krótkie słowa znane od lat

To właśnie nimi wita się świat.

Słyszysz je w domu, w przedszkolu, w sklepie

Z miłym uśmiechem brzmią dużo lepiej!                 

(dzień dobry)

 

Zawsze okazać wdzięczność wypada,

gdy ktoś ci da coś lub ci pomaga.

Jakim to słowem zrobisz najprościej,

mówiąc je szczerze oraz radośnie?                           (dziękuję)

 

Gdy coś podajesz, chcesz dostać coś,

Gdy drzwi otwierasz, by wejść mógł ktoś,

Lub miejsca starszym ustępujesz

to jakie słowo zawsze stosujesz?                             

 (proszę)

 

Choć się staramy unikać tego,

Czasem zrobimy coś niemiłego.

Nim komuś przez to zrobi się przykro,

to ważne słowo powiedzmy szybko.                       (przepraszam)

 

Zna miłe słowa i ich używa,

bawi się zgodnie i nie przezywa.

Pomaga innym i słabszych broni.

Wszyscy go lubią. Jak powiesz o nim? 

(kulturalny przedszkolak)


3. "Nie podoba mi się to"- uświadomienie dzieciom ich praw na podstawie tekstu

Nie podoba mi się to

sł. Agnieszka Filipkowska

Obce panie i panowie

często głaszczą mnie po głowie.

Czemu nie pytają mnie,

czy ja tego chcę?

 

Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!

Czasem chcę powiedzieć: STOP!

Nie podoba mi się to!

 

Właśnie przyszła ciocia taka.

Woła do mnie: „Daj buziaka!”.

Nie wiem, czemu uciec chcę...

W mamę wtulam się.

 

Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!

Czasem chcę powiedzieć: STOP!

Nie podoba mi się to!

 

Mam swe smutki i radości.

Coś mnie nudzi, coś mnie złości.

Czemu mam uśmiechać się,

kiedy jest mi źle?

 

Nie, nie, nie! Proszę, usłysz mnie!

Czasem chcę powiedzieć: STOP!

Nie podoba mi się to!


Kto w wierszu mówi: "STOP"? Czy zdarzyła Wam się kiedyś podobna sytuacja to tych z wiersza? Coś Was złościło, smuciło, nie podobało Wam się czyjeś zachowanie wobec Was? Jak myślicie, co możecie zrobić w sytuacji, gdy coś Wam nie odpowiada? Pamiętajcie, że każdy ma prawo głośno mówić o swoich uczuciach, możemy nie zgadzać się na zachowania innych osób, mówiąc: "NIE CHCĘ!", "STOP", "NIE PODOBA MI SIĘ TO!"


4. "Muzyczne stop"- zabawa ruchowa, zaproście domowników :)


5. Praca z książką, karta nr 29- rozwijanie kreatywności, sprawności manualnej

6. "Takie samo"- ćwiczenie wyobraźni i pamięci. Rodzice, ułóżcie przed dziećmi kilka przedmiotów, np. kamień, klocek, orzech włoski, śrubka, cukierek itp. Drugi taki zestaw włóżcie do woreczka. Dzieci, waszym zadaniem, jest poszukanie w woreczku tego przedmiotu, jaki wskaże rodzic na stoliku. Możecie zgadywać tylko dotykiem! Zabawę możecie powtórzyć, wymieniając komplet rzeczy w woreczku.

7. "Głowa ramiona, kolana pięty"- zabawa ruchowa utrwalająca nazwy części ciała. Oczywiście, domownicy bawią się z nami!


8. "Niedźwiadek"- relaksacja. Zamknijcie oczy i odpocznijcie z niedźwiadkiem




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz