09.04.2021
Temat: W balecie
Dzień dobry, kochane Dzieci!
1. "Kolorowe chusty"- taniec na dzień dobry, ćwiczenia tułowia. Weźcie do ręki apaszkę, lub dużą chustkę, stańcie w rozkroku. Słuchając melodii i dostosowując się do jej tempa, machajcie nią powoli nad głową, na boki z lekkim skłonem tułowia, następnie przełóżcie chustę do drugiej ręki i zróbcie to samo.
2. "Tancerze baletowi"- zapoznanie z zawodem. Popatrzcie na poniższe zdjęcia. To są tancerze baletowi. Popatrzcie, jak są ubrani. Jak myślicie, czy tancerce dobrze się tańczy w takim stroju, czy wolałaby piękną długą suknię balową? Jeśli macie w domu taką suknię, możecie ją założyć i spróbować zatańczyć. (można założyć długą spódnicę). A teraz spróbujcie zatańczyć w samych rajstopach/legginsach. Kiedy tańczyło Wam się lepiej? Baletnicy najlepiej tańczy się w stroju tzw. "tutu". A jakich butów potrzebują tancerze? Spróbujcie zatańczyć w kozakach, sandałach, klapkach i tenisówkach. W których jest najwygodniej? W balecie używa się specjalnych butów o nazwie "pointy (czyt. puenty)"
3. "Tańczymy w balecie"- reagowanie ruchem na muzykę. Obejrzyjcie taniec do walca z zadania 1. Powiedzcie, czy muzyka jest wesoła, czy smutna, szybka, czy wolna? Czy ta wersja jest wolniejsza, szybsza, czy może taka sama, jak w 1 zadaniu? Popatrzcie, jak porusza się tancerka. Stańcie swobodnie, włączcie jeszcze raz i zatańczcie tak, jak Wam podpowiada własne ciało. Domownicy mogą tańczyć z Wami :)
4. Praca z książką, karta nr 27- ćwiczenie percepcji wzrokowej i grafomotoryki.
5. "Dzień dobry- do widzenia"- ćwiczenia gimnastyczne
- "Ukłon na powitanie"- ćwiczenie głowy i szyi. usiądźcie w siadzie skrzyżnym, na głowie połóżcie woreczek, albo pluszową zabawkę. Kręćcie głową w prawą i lewą stronę tak, aby zabawka nie spadła. Na hasło "Ukłoń się"- zróbcie skłon do przodu (samą głową), zrzucając pluszaka. Następnie powtarzamy ćwiczenie.
- "Proszę i dziękuję"- zabawa usprawniająca motorykę stóp. Zaproście do zabawy domowników. Stopami podawajcie sobie woreczek, używając słów "proszę" i "dziękuję".
- "Przepraszam"- ćwiczenie z omijaniem przeszkód. Zadaniem Waszym jest przejście z jednej strony pokoju/korytarza, na drugą, z woreczkiem na głowie. Domownicy stają Wam na drodze. Aby iść dalej, musisz powiedzieć "przepraszam", a następnie "dziękuję. Możecie się zamieniać rolami.
- "Do widzenia"- zabawa z czworakowaniem. Zaproście rodziców i rodzeństwo. Chodzimy po pokoju na czworaka, kolana nie dotykają ziemi. Na hasło "Do widzenia"- przytulamy się wszyscy razem. Ćwiczenie powtarzamy
6. "Co to jest?"- zagadki dotykowe, budowanie słownika. W woreczku rodzice chowają kilka przedmiotów codziennego użytku. Dziecko wkłada rękę do środka i mówi, czego dotyka. Następnie wyjmuje przedmiot i opisuje, do czego służy.
7. "Cicho-głośno"- zabawa ruchowa. Rodzic dzwoni dzwoneczkiem, lub uderza w bębenek (np. łyżką w garnek:). Gdy uderza cicho- dzieci biegają na palcach, gdy głośno- chodzą na całych stopach
8. "Balerina"- zabawa plastyczna. Wydrukujcie poniższy obrazek. Ozdóbcie sukienkę baletnicy, jak tylko chcecie- możecie kredkami, plasteliną, farbami, stempelkami. Narysujcie jej pointy. Jeśli macie ochotę, możecie wyciąć sylwetkę, nakleić na patyk i zrobić teatrzyk kukiełkowy do wybranej przez Was muzyki.
Życzę Wam miłego dnia! Pamiętajcie o myciu rąk. 💛💛💛
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz