27.04.2020r. (poniedziałek)
Temat dnia: Moje ulubione książki.
Ćwiczenie logopedyczne
„Książki” - Dzieci wykonuj następujące
ćwiczenia:
„Przekładanie kartek w książce”- przesuwanie czubka języka od jednego kącika ust do drugiego-
od prawej do lewej strony,
„ Huśtamy książkę”- dzieci leżą na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dzieci wciągają i wypuszczają powietrze nosem przy zamkniętych ustach)
„Przekładanie kartek w książce”- przesuwanie czubka języka od jednego kącika ust do drugiego-
od prawej do lewej strony,
„ Huśtamy książkę”- dzieci leżą na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dzieci wciągają i wypuszczają powietrze nosem przy zamkniętych ustach)
Słuchanie wiersza połączone z rozmową
na jego temat.
Moje książki
Iwona
Salach
Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.
Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
o szerokim pięknym świecie.
O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
a więc ją do ręki bierz.
Pytania do wiersza:
O czym dzisiaj była mowa w wierszu?
Dlaczego dobrze jest mieć książeczki
w domu i czytać je codziennie?
Co trzeba najpierw zrobić, zanim
weźmiemy do ręki książkę?
Z książką na głowie - Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie.
Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo
podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w
tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów.
Mała czy duża - Do tej zabawy potrzebne są kilka książek w różnych
rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do
najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.
Praca z KP2.23 – Dzieci porządkują książki i zabawki na półkach regału, utrwalając określenia: najwyżej, najniżej, w środku. Chętne dzieci opowiadają o ulubionych książkach.
Osłuchanie z piosenką:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz