niedziela, 26 kwietnia 2020

27.04.2020r. (poniedziałek)

Temat dnia: Moje ulubione książki.

Ćwiczenie logopedyczne „Książki” - Dzieci wykonuj następujące ćwiczenia:
„Przekładanie kartek w książce”- przesuwanie czubka języka od jednego kącika ust do drugiego-
od prawej do lewej strony,
„ Huśtamy książkę”- dzieci leżą na plecach kładąc książki na klatce piersiowej. Podczas wdechu książka wyraźnie unosi się do góry, podczas wydechu opada (dzieci wciągają i wypuszczają powietrze nosem przy zamkniętych ustach)

Słuchanie wiersza połączone z rozmową na jego temat.

Moje książki
Iwona Salach

Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.
Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
o szerokim pięknym świecie.
O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
a więc ją do ręki bierz.

Pytania do wiersza:
O czym dzisiaj była mowa w wierszu?
Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?
Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?
 
Z książką na głowie - Jest to nic innego jak wyścigi z książką na głowie. Oczywiście książkę najlepiej zastąpić starymi zeszytami, bo podczas zabawy niejednokrotnie spadną dzieciom z głowy. Dlatego w tym przypadku bezpieczniej będzie użyć starych zeszytów. 

Mała czy duża -  Do tej zabawy potrzebne są kilka książek w różnych rozmiarach. Zadaniem dzieci jest ich układanie od największej do najmniejszej i odwrotnie lub od najcieńszej do najgrubszej.



Praca z KP2.23 – Dzieci porządkują książki i zabawki na półkach regału, utrwalając określenia: najwyżej, najniżej, w środku. Chętne dzieci opowiadają o ulubionych książkach.


Osłuchanie z piosenką:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz