23.04.2020r. (czwartek)
Temat dnia: Czysta rzeka
Doświadczenia z wodą w roli głównej:
„Duża fala” - dzieci siadają w parze z rodzicem jedno za
drugim, nogi w rozkroku wyciągnięte do przodu. Ręce mają
wyprostowane w bok. Przechylają się z jednego boku na drugi.
Słuchanie fragmentu wiersza połączone z rozmową na temat utworu.
Chora rzeka
Joanna Papuzińska
Śniła się kotkowi rzeka,
wielka rzeka, pełna mleka...
Tutaj płynie biała rzeka.
Jak tu pusto!
Drzewo uschło...
Cicho tak -
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
[…] ani pstrąg,
nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”.
[…]
Chora rzeka nie narzeka,
tylko czeka, czeka, czeka...
Pytania do wiersza:
Co śniło się kotkowi?
Jakie zwierzęta mieszkają w wodzie?
Dlaczego wszystkie zwierzęta i rośliny wyprowadziły się z rzeki?
O której rzece był wiersz? O rzece czystej czy brudnej?
„Kropelki wody” - rodzic rozkłada szarfy (szaliki, hula hop
itp.), które będą kałużami. Dzieci są kropelkami wody. Rodzic
gra na tamburynie lub klaszcze, a dzieci biegają. Na hasło:
Kropelki do kałuży – dzieci zatrzymują się przed kałużami i
wskakują do nich obunóż.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz