poniedziałek, 26 października 2020

 26.X.2020

Temat dnia: Spacer po okolicy

1. "Mój sen"- zachęcenie dzieci, aby opowiedziały, co im się śniło

2. "Jedziemy rowerkami"- zabawa ruchowa na dobry początek dnia

3. "Kto to jest patriota?"- zabawa edukacyjna


Prezentujemy dziecku flagę Polski. Rozmawiamy z dzieckiem na temat jej wyglądu i znaczenia. Rodzic tłumaczy, że flaga jest symbolem naszego kraju. Pytamy: Jak się nazywa nasz kraj? Jakie kolory ma nasza flaga?Wyklaskujemy słowa flaga i Polska, dzieląc je na sylaby.

Następnie Rodzic tłumaczy, kto to jest patriota. To trudne słowo, ale oznacza kogoś ważnego. To taki człowiek, który kocha Polskę i szanuje ludzi, którzy w niej mieszkają, nawet, jeśli wygląda, mówi i lubi inne rzeczy, niż my. To ktoś, kto pomaga innym, dba o przyrodę, nie śmieci na ulicy ani w lesie.


4. "Zrób tak, jak ja"- zabawa naśladowcza

Rodzic staje obok dziecka, zwrócony w tym samym kierunku, włącza dowolną wesołą muzykę i prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Zabawę powtarzamy dwa razy

- idziemy do przodu (4 kroki)

-idziemy do tyłu (4 kroki, próbujemy iść tyłem, nie odwracając się)

- idziemy do przodu (4 kroki)

- idziemy do tyłu (4 kroki) 

- obracamy się w miejscu (2 w jedną stronę)

- obracamy się w miejscu (2 razy w drugą stronę)

- klaszczemy (4 razy)

- uderzamy dłońmi w uda (4 razy)


5. "Dobre uczynki dla naszej okolicy"

"Nasze podwórko"


Ludwik Jerzy Kern

Nasze podwórko to miejsce,

Które najlepiej znamy

Wszyscy, 

Bez żadnych wyjątków,

Takie podwórko mamy!


Nasze podwórko to teren

Najbardziej nam bliski na ziemi,

W zimie śnieg na podwórku leży,

A w lecie się trawa zieleni


Gdy słońce świeci na niebie,

Wesołe jest nasze podwórko

Smutnieje zaś, gdy się zjawi

Pan deszcz

Z ponurą córką chmurką (...)


Rodzic tłumaczy, że Polska to też nasze podwórko. Zachęca dziecko, żeby opowiedziało, co znajduję się koło domu, co spotyka po drodze do przedszkola (drogi, chodniki, sklepy, przejścia dla pieszych, drzewa, psy, kosze na śmieci i co tylko przyjdzie dziecku do głowy). Rodzic rysuje prostą mapkę okolicy, zaznaczając, co dziecko w danym miejscu widziało. następnie wspólnie zastanawiacie się, jaki dobry uczynek można zrobić w tych  miejscach (wyrzucić śmieć do kosza, nie zrywać liści ani kwiatów, mówić "Dzień dobry" znajomym, posprzątać po psie, uśmiechnąć się do kogoś itp.)


6. "Zabawa z kropelkami"- zabawa sensoryczna. Potrzebne: zamykana torebka foliowa, oliwka, barwnik spożywczy, flamaster

Do woreczka strunowego wlewamy wodę (niedużo, aby po położeniu torebki płasko woda się nie wylała), kilka kropel oliwki dla dzieci, czerwony barwnik (patriotycznie, ale inny też może być. Jak nie ma, to też nie szkodzi). Dziecko delikatnie potrząsa torebką, łącząc olej z wodą, kładzie torebkę płasko na stoliku, przesuwa po niej palcami, bawiąc się kolorowymi kropelkami. Rysujemy flamastrem na torebce miejsce, w które dziecko przesuwa kropelki


7. "Kotek na płotku"- zabawa równoważna

Rodzic układa na dywanie sznurek, lub nakleja żółtą taśmę malarską w 2 trasy- linia prosta i zygzak. Dziecko chodzi boso po "płotku", najpierw stopa za stopą, potem bokiem. Rodzic, oczywiście, może się dołączyć :)


Kochane Rybeńki, życzymy Wam miłego dnia! Pani Asia Z Panią Basią i Panią Beatką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz