26.X.2020
Temat dnia: Spacer po okolicy
1. "Mój sen"- zachęcenie dzieci, aby opowiedziały, co im się śniło
2. "Jedziemy rowerkami"- zabawa ruchowa na dobry początek dnia
3. "Kto to jest patriota?"- zabawa edukacyjna
Następnie Rodzic tłumaczy, kto to jest patriota. To trudne słowo, ale oznacza kogoś ważnego. To taki człowiek, który kocha Polskę i szanuje ludzi, którzy w niej mieszkają, nawet, jeśli wygląda, mówi i lubi inne rzeczy, niż my. To ktoś, kto pomaga innym, dba o przyrodę, nie śmieci na ulicy ani w lesie.
4. "Zrób tak, jak ja"- zabawa naśladowcza
Rodzic staje obok dziecka, zwrócony w tym samym kierunku, włącza dowolną wesołą muzykę i prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Zabawę powtarzamy dwa razy
- idziemy do przodu (4 kroki)
-idziemy do tyłu (4 kroki, próbujemy iść tyłem, nie odwracając się)
- idziemy do przodu (4 kroki)
- idziemy do tyłu (4 kroki)
- obracamy się w miejscu (2 w jedną stronę)
- obracamy się w miejscu (2 razy w drugą stronę)
- klaszczemy (4 razy)
- uderzamy dłońmi w uda (4 razy)
5. "Dobre uczynki dla naszej okolicy"
"Nasze podwórko"
Ludwik Jerzy Kern
Nasze podwórko to miejsce,
Które najlepiej znamy
Wszyscy,
Bez żadnych wyjątków,
Takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren
Najbardziej nam bliski na ziemi,
W zimie śnieg na podwórku leży,
A w lecie się trawa zieleni
Gdy słońce świeci na niebie,
Wesołe jest nasze podwórko
Smutnieje zaś, gdy się zjawi
Pan deszcz
Z ponurą córką chmurką (...)
Rodzic tłumaczy, że Polska to też nasze podwórko. Zachęca dziecko, żeby opowiedziało, co znajduję się koło domu, co spotyka po drodze do przedszkola (drogi, chodniki, sklepy, przejścia dla pieszych, drzewa, psy, kosze na śmieci i co tylko przyjdzie dziecku do głowy). Rodzic rysuje prostą mapkę okolicy, zaznaczając, co dziecko w danym miejscu widziało. następnie wspólnie zastanawiacie się, jaki dobry uczynek można zrobić w tych miejscach (wyrzucić śmieć do kosza, nie zrywać liści ani kwiatów, mówić "Dzień dobry" znajomym, posprzątać po psie, uśmiechnąć się do kogoś itp.)
6. "Zabawa z kropelkami"- zabawa sensoryczna. Potrzebne: zamykana torebka foliowa, oliwka, barwnik spożywczy, flamaster
Do woreczka strunowego wlewamy wodę (niedużo, aby po położeniu torebki płasko woda się nie wylała), kilka kropel oliwki dla dzieci, czerwony barwnik (patriotycznie, ale inny też może być. Jak nie ma, to też nie szkodzi). Dziecko delikatnie potrząsa torebką, łącząc olej z wodą, kładzie torebkę płasko na stoliku, przesuwa po niej palcami, bawiąc się kolorowymi kropelkami. Rysujemy flamastrem na torebce miejsce, w które dziecko przesuwa kropelki
7. "Kotek na płotku"- zabawa równoważna
Rodzic układa na dywanie sznurek, lub nakleja żółtą taśmę malarską w 2 trasy- linia prosta i zygzak. Dziecko chodzi boso po "płotku", najpierw stopa za stopą, potem bokiem. Rodzic, oczywiście, może się dołączyć :)
Kochane Rybeńki, życzymy Wam miłego dnia! Pani Asia Z Panią Basią i Panią Beatką
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz