29.03.2021
Temat dnia: Grześ polubił wieś
1. "Tańce połamańce"- na dzień dobry poruszajcie się troszeczkę!
3. "Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia"- rozmowa na podstawie opowiadania Maciejki Mazan
Rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na temat opowiadania. Spróbujcie poprowadzić rozmowę tak, aby doprowadziła ona do wniosku, że miasto i wieś różnią się od siebie (dzieci podają różnice), ale te różnice są ważne. Każde miejsce ma swoje typowe cechy, które sprawiają, że niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować na wsi, a inni w mieście. Dzieci, jak myślicie, dlaczego? Co może zachęcać do życia w mieście i na wsi?
4. "Gdzie jest kogut?"- zabawa poszukiwawcza typu "Ciepło- zimno". Przygotujcie zabawkę- koguta, lub inne zwierzę. Poproście rodzica, by schował gdzieś zabawkę, a Wy spróbujcie go odszukać, kierując się wskazówkami rodzica. "Zimno" oznacza, że kogut jest daleko, "ciepło"- że blisko, "gorąco"- bardzo plisko "Parzy!!" wołamy, gdy dziecko znajdzie koguta. Zabawę powtarzamy. Oczywiście, rodzic albo rodzeństwo też może szukać!
5. "Turniej wiedzy o wsi"- dzielenie się zdobytą wiedzą, oddzielanie prawdy od fałszu. Rodzic mówi zdanie, a Wy spróbujcie odpowiedzieć, czy to prawda, czy fałsz (nieprawda)
Zdania:
- Kwiaty rosną tylko na wsi
- Kura znosi jaja
- Krowy pasą się na łąkach
- Krowy dają czekoladę
- Kot budzi rano pianiem
- Kury mieszkają w budzie
- Kaczki mają cztery łapy
- Kogut ma kolorowy ogon z piór
Za każdą poprawną odpowiedź dzieci dostają chrupkę kukurydzianą. z uzbieranych chrupek robią zwierzątko, sklejając chrupki przez poślinienie.
6. "Pomieszane pisanki"- ćwiczenie spostrzegawczości. Rodzice, wydrukujcie, proszę, pisanki (lub narysujcie własne- można z dziećmi). Następnie rozcinamy je wzdłuż na pół i układamy pisanki z niepasujących do siebie połówek. Zadaniem dzieci jest prawidłowe ułożenie jaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz