2. "Polska duża i mała"- zdobywanie wiedzy o Polsce, oswajanie z mapą. Poniżej macie dwie mapy: Polski i Chodzieży. Czy wyglądają tak samo? Czy na mapie widać budynki? Czy na mapie Polski widać ulice? A na mapie Chodzieży? Jakie kolory widzicie na mapie Polski? Poproście rodziców, żeby powiedzieli wam, co one oznaczają. Mamo, Tato, pokażcie dzieciom, gdzie płynie Wisła, gdzie są Tatry i Morze Bałtyckie, Warszawa i nasze miasto. Możecie również poszukać innych znanych miast i ulic na mapie Chodzieży.
Kochani, a teraz pobawimy się- gdy rodzice pokazują góry, wołacie głośno "Hop hooop!", a gdy może- "chlup chlup"
3. "Kotki do domu"- zabawa z czworakowaniem. Czary mary, kochane dzieci, zamieniacie się w kotki. gdy słychać piosenkę- kotki chodzą po podłodze na czterech łapkach, przeciągają się, prężą grzbiet, miauczą i syczą, jak to koty. Gdy muzyka cichnie- kotki idą spać- zwijają się w kłębek i leżą cichutko. Gdy muzyka się włączy- przeciągają się i ruszają dalej.
4. "Wojtek Bocian i walka o pokój"- rozmowa o patriotyzmie na podstawie opowiadania
Drogie dzieci, poproście kogoś dorosłego, albo starsze rodzeństwo, żeby przeczytali Wam poniższe opowiadanie:
"Wojtek Bocian i walka o pokój"
Maciejka Mazan
Pamiętacie, kto to jest patriota? To ktoś, kto kocha swój kraj, dba o niego, szanuje ludzi i przyrodę. Czy zwierzątka w opowiadaniu wiedziały, kim jest patriota? Jak nazywa się nasze miasto/miasto w którym mieszkacie? Jakie jest wasze ulubione miejsce w tym mieście? Jak o nie dbacie? Czy w związku z tym można Was nazwać patriotami? Jak powiemy o sytuacji, gdy ktoś ze sobą walczy, tak, jak Wojtek i jego siostra?
Gdy ludzie przestają się kłócić, zaczynają się dogadywać i nastaje między nimi zgoda- wtedy mamy pokój. Czyli pokój to nie tylko miejsce, w którym mieszkamy, ale też czas spokoju i zgody.
5. "Szukamy skarbów"- zabawa sensoryczna z pianą. Potrzebne będą wam mydło w płynie, woda, mąka ziemniaczana i barwnik spożywczy. Instrukcja wykonania znajduje się w poniższym filmiku. Gdy piana będzie gotowa, rodzice topią w niej skarby. Dzieci szukają i liczą, ile skarbów wyłowiły. Co wyłowiliście pierwsze? Co ostatnie? Co było największe, a co najmniejsze?
6. "Dbam o swój pokój"- na koniec proszę, abyście posprzątali swój pokój, wytrzyjcie kurze, odkurzcie podłogi. Poproście kogoś starszego, aby Wam pomógł. Ciekawe, jakie skarby uda Wam się znaleźć?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz