poniedziałek, 30 marca 2020

31.03.2020r. (wtorek)

Temat dnia: Domy zwierząt

Zagadki dla dzieci – rozwiązywanie zagadek oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka.

Choć ma skrzydła,
nie potrafi fruwać wcale.
Za to co dzień znosi jajko
i gdacze wspaniale. (kura)

Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie
pochlapać się czasem. (świnia)

Choć jest duża i rogata,
nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy,
ona da ci mleka. (krowa)

Chętnie po łące skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak. (koń)

Czasem włazi gdzieś wysoko,
żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce złapać mysz malutką,
to zakrada się cichutko. (kot)
 
Słuchanie wiersza i naśladowanie przez dzieci zwierząt, których nazwy wypowiada Rodzic.

Co słychać na wsi?
Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Klee! Klee!
Na stawie: Kwa! Kwa!
Na polu: Kraa!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko, ko, ko, ko, ko! - w kurniku.
Koło budy słychać: Hau!
A na progu: Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.

Praca z KP str. 15 - naklej domy przy właściwych zwierzętach, podaj nazwy pomieszczeń. Dokończ rytm.





Głosy zwierząt – ćwiczenie narządu mowy. Dzieci naśladują zachowanie podanych zwierząt:
krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą;
świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy wymawianiu głoski u;
pies – szczerzenie zębów;
kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym;
koń – kląskanie.

  

Zabawy ruchowe:
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos
(dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w piosence)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz