31.03.2020r.
(wtorek)
Temat dnia: Domy
zwierząt
Zagadki dla dzieci
– rozwiązywanie zagadek oraz naśladowanie odgadniętego
zwierzątka.
Choć ma skrzydła,
nie potrafi fruwać
wcale.
Za to co dzień
znosi jajko
i gdacze
wspaniale. (kura)
Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym
błocie
pochlapać się
czasem. (świnia)
Choć jest duża i
rogata,
nie musisz
uciekać.
Kiedy dasz jej
smacznej trawy,
ona da ci mleka.
(krowa)
Chętnie po łące
skacze i biega,
a jego synek to
mały źrebak. (koń)
Czasem włazi
gdzieś wysoko,
żeby mieć na
wszystko oko.
Gdy chce złapać
mysz malutką,
to zakrada się
cichutko. (kot)
Słuchanie wiersza
i naśladowanie przez dzieci zwierząt, których nazwy wypowiada
Rodzic.
Co słychać na
wsi?
Wanda
Chotomska
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Klee! Klee!
Na stawie: Kwa! Kwa!
Na polu: Kraa!
Przed kurnikiem: Kukuryku!
Ko, ko, ko, ko, ko! - w kurniku.
Koło budy słychać: Hau!
A na progu: Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.
Praca z KP str. 15 - naklej domy przy właściwych
zwierzętach, podaj nazwy pomieszczeń. Dokończ rytm.
Głosy zwierząt – ćwiczenie narządu mowy. Dzieci
naśladują zachowanie podanych zwierząt:
krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą;
świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy
wymawianiu głoski u;
pies – szczerzenie zębów;
kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w
kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym;
koń – kląskanie.
Zabawy
ruchowe:
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, piętyKolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos
(dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w piosence)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz